jestem

O nas

  •  

     

    Przedszkole pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.30. W naszym przedszkolu działa 5 grup integracyjnych. Dajemy dzieciom szansę na normalne życie w społeczeństwie.

     

    Dzieci do przedszkola przyjmuje komisja powołana przez dyrektora. Dzieci ze specjalnymi potrzebami przyjmowane są na podstawie orzeczeń z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego. Szczegółowe zasady rekrutacji znajdują się w statucie przedszkola.
    Do opieki nad dziećmi zatrudniamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną:

     

    • nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli wspomagających, oligofrenopedagogów, terapeutów, surdopedagoga, psychologa, pedagoga specjalnego, logopedę- nurologopedę, rehabilitanta, nauczyciela języka angielskiego, nauczyciela religii.

     

    Nauczycielki podnoszą swoje kompetencje uczestnicząc w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego tkj. kursy, warsztaty, szkolenia.

     

    W przedszkolu działa "Grupa wsparcia", gdzie specjaliści i nauczyciele zatrudnieni w naszej placówce spotykają się z rodzicami dzieci niepełnosprawnych. Służą im informacją, wsparciem i pomocą dotyczącą opieki, wychowania, terapii i funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych w środowisku.

     

    Pracownicy administracji i obsługi to: intendentka, kucharki, woźne oddziałowe, pomoc nauczycielki i pracownik do prac różnych.

     

    Dodatkowo przedszkole oferuje zajęcia  tj. rytmikę, tańce współczesne, koło ekspresji twórczej, koło teatralne, koło matematyczne, tańce ludowe - "Małe Towarzystwo Przyjaciół Ryk", gdzie dzieci poznają zwyczaje i kulturę ziemi lubelskiej jak też uczą się tańców regionalnych.

     

    W placówce organizowane są spotkania popołudniowe z rodzicami i dziećmi prowadzone w formie zabawowo- rozrywkowej, integrujące społeczność przedszkolną.

     



     

    Dajemy dzieciom i rodzicom:

     



     

    • bezpieczeństwo i wsparcie,

    • nauczanie i wychowanie przez wysoko wykwalifikowaną kadrę,

    • współpracę z rodzicami na zasadzie partnerstwa wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom,

    • gruntowne przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole,

    • indywidualny i wszechstronny rozwój dziecka,

    • udział dzieci w życiu środowiska lokalnego,

    • atrakcyjny pobyt dzieci w przedszkolu połączony z różnymi wycieczkami.